Bertil 2 månader.

Bertil är redan (bara?) 2 månader och tiden har flugit precis som jag visste att det skulle göra sekunden efter att han kom ut. Fast dom här två månaderna har verkligen varit två olika. Tiden innan han blev sjuk, när han var en nyfödd bebis som knappt ville äta och mest sov. Och så nu, tiden efter när han blivit "frisk" och är en matglad och trevlig bebis.
 
 
Som tredje bebisen i huset är det inte värt att göra så mycket väsen av sig (eller ja, han är ju den som gjort mest väsen av sig kanske), så det mesta är ganska smidigt med Bertil. Han sover ganska mycket om dagarna, men börjar ha lite längre vakenstunder, då sitter han mest och jollrar lite och äter på sina händer. På kvällarna och nätterna sover han också exemplariskt för det mesta, peppar peppar SÅKLART! När han är trött brukar han somna själv i sängen eller vagnen ute, man får stoppa i nappen nån gång eller två bara.
 
Häromdagen vägde Bertil 5220 gram och var 58,5 cm lång. Så han växer till sig, men är fortfarande en liten plutt som inte gör så mycket. Som vanligt vill jag både stanna tiden och ser fram emot att se honom bli större och förståndigare.
 
 
 
Just nu mår ju Bertil bra, proverna det bra/inte sämre ut och jag behöver inte ge honom medicin lika ofta. Vi har hittills åkt till sjukhuset en gång i veckan ungefär, men nu kanske vi kan börja glesa ut det lite mer tror dom. Men vi får se, allt kan ändras. Jag glömmer ofta att han är sjuk eftersom han inte är det just nu. Hoppas såklart att han slipper bli det nånsin. Just nu försöker jag mest pussa och gosa med min tredje bebis så mycket som möjligt, bara det är en utmaning eftersom han sover så mycket och har två syskon som kräver uppmärksamhet också. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0