snoriga barn.

I höstas var barnen knappt sjuka alls, men det här halvåret har det snorats sjukt mycket, minst en vecka i månaden och nu hann Tage vara på förskolan bara en vecka mellan snorandet! Jo det är mest Tage som snorar, sällan Gerda, men förskolan vill att även syskon ska hållas hemma så hon har också fått hänga hemma en del. Denna veckan fick hon dock gå två dagar till allas vår lycka, annars hade hon knappt haft något hår kvar eftersom Tage har fått för sig att dra i det. Ganska ofta. 
Det är inte helt lätt att vara hemma med alla tre. Eller jo, vara hemma går bra, minus allt bråk, men jag orkar liksom inte gå iväg nånstans. Det är lättare att stanna vid huset än att komma iväg med tre nöjda barn, om det så bara är fram till gården. Så ja det blir mycket teve emellanåt. I slutet av dagen minns jag sällan exakt vad som varit jobbigt egentligen, men jag antar att en del beror på att en mor sällan får ägna något annat 100 procent uppmärksamhet och liksom göra färdigt något, det är alltid något barn som börjar skrika, ropa, gråta, bråka osv vare sig jag ska dricka kaffe eller hänga tvätt. Och det är svårt med Bertil, Tage är gärna på honom ganska hårdhänt så fort han får ligga på golvet osv. Men så här är väl småbarnslivet!
Har iallafall hittat Indoor Walking på Youtube, så jag får lite motion trots hemmasittande! Har även köpt ett aktivitetsarmband och precis som jag trodde kommer jag lätt upp i 10.000 steg om dagen trots brist på riktig promenad utomhus! 
Nu hoppas jag att nästa vecka blir vanlig och utan snor. Snart är det sommarlov och det vore skönt med lite vila för mig innan dess!  
 
 
Tre söta, rara, tålamodsprövande barn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0