Jullovet.

Det här jullovet har varit väldigt lugnt, minst sagt. Den 23e blev M sjuk i någon slags influensa, några dagar senare fick Tage och Bertil feber och på nyårsafton var det Gerdas tur! Så ja, det är väl först imorgon vi kan säga att alla är friska samtidigt! 
Men på julafton var barnen friska och vi åkte själva till Ornunga och firade tillsammans med faktiskt alla mina syskon, och Assar och Hjördis såklart. Ute var det världens julkort. Pojkarna och jag åkte även en sväng på juldagen medan Gerda roade sig med fastrar och M låg och tyckte synd om sig i soffan!
Så vi hade en trevlig jul, Gerda har blivit så stor och börjar uppskatta jul och julklappar på riktigt, medan Tage mest blev utmattad av alltihop! Massa julklappar och kusin Assar samtidigt. . . 
 
I måndags hann vi leka med Aston och Inez, innan pojkarna blev febriga i tisdags och sen dess har vi varit hemma. Jag har gått promenader, utfodrat alla med måltider och ätit ganska mycket julgodis. Suttit många timmar vid köksbordet. 
 
Imorgon ska Gerda och Tage med M till lekland är planen, jag får väl ta tillfället och sanera hemmet. På tisdag är planen förskola, men vem vet hur det blir! 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0