Skaffa mig ett liv

Okej. Nu när julen är slut har jag börjat få långtråkigt hemma, samtidigt som jag hatar att redan halva lovet har gått. Men jag har tröttnat på pepparkakor och julgodis, det är inget kul att åka (eller gå!) nånstans på dom här vägarna och jag har ingen rolig bok att läsa. Istället för att göra något kreativt av mitt liv har jag tillbringat de mesta kvällarna med att se på Desperate Housewifes och Dr Quinn. Från klockan sju till klockan tolv.

Jag har nyårsångest. Fast me rångest för att jag verkligen inte har några förväntningar inför nyår eller över huvud taget bryr mig. Förra året var jag sjuk och det var det mest praktiskt jag varit med om. Of course skulle det vara väldigt trevligt att göra något kul på nyår, men vad finns det för kul i den här delen av landet? Haha, jag låter negativ och cynisk och supertråkig. Men nej, jag orkar inte bry mig.

Men nyårslöften tänker jag ha iallafall. Jag ska försöka använda tandtråd varenda kväll och FÖRSÖKA dra ner på kakorna. Förutom det tänker jag ha ett djupare nyårlöfte. Jag ska försöka tänka gladare och bättre tankar.

Och alla dessa I-landproblem. Men det är svårt när jag har en pojkvän som vill se på Ishockey och jag själv inte vill något hellre än att se på "Förnuft och Känsla" som går på tvåan ikväll. Jag kanske är envis, obeveklig och världen mest egoistiska flickvän. MEN JAG TÄNKER INTE SE PÅ ISHOCKEY!

Men vet ni vad jag till min stora glädje upptäckte nät jag bläddrade igenom tevetidningen? Dawsons Creek går på fyran i natt klockan tre! Är det inte underbart? Och folk vill se påishockey...

Hmm. Mitt viktigaste nyårslöfte borde vara att skaffa mig ett liv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0