Mitt julmirakel

Imorgon är det julafton och jag har faktiskt julkänslor. Det är snö, mitt hår luktar köttbullar (jag och maja har stekt 196 stycken), jag vet var julklapparna ligger och jag lyssnar på Frank Sinatra. Men det som VERLIGEN har höjt min julkänsla är att jag igår var med om ett riktigt julmirakel!
   När jag gick i högstadiet hade jag en stickad rosa mössa som jag älskade och dessutom klädde mig ganska bra. Men en januaridag i nian tappade jag bort den! Vi hade idrottslektion i en pingislokal en bit bort från skolan och självklart glömde jag min mössa där och fick inte tillbaka den. Jag trodde den var borta för alltid och jag sörjde.
   Men igår, nästan fyra år senare, när jag var inne på Myrorna i Borås (en jättebra affär, btw) och stod och rev runt i en korg med massa mössor och hattar, så hittade jag MIN rosa mössa! Det är omöjligt att beskriva den känslan. Men den innehöll både chock och glädje. Min tro på julen och livet har verkligen blivit starkare! 
  
Den här dagen tycker jag alltid är fört kort. Jag ska hinna baka grisar, hålla ett öga på pappa och småbarnen när de gör knäck, klä granen, försöka läsa klart "En Julsaga", och se på Ensam Hemma med alla syskonen. Det är tradition att göra det. Jag hoppas verkligen tiden räcker. För dessutom vill jag VÄLDIGT gärna börja se på Desperate Housewifes. Jag fick första och andra säsongen av min favoritpojkvän, han är ju typ världens bästa!:)

Iallafall.
Hoppas alla har en lika bra jul som jag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0