Som en pingvin i nordpolen

Jag är hemma och det känns så himla bra! En helg är verkligen ingenting att vara hemma och tre hela veckor känns helt underbart. Men antagligen kommer jag längta tillbaka tíll Nässjö så jag gråter efter några dagar till med mina småsyskon. Antagligen.
   Dagarna går redan alldeles för snabbt och jag blir så förbannad. Kan dagarna inte bara vara mycket längre, så att jag hinner med tio gånger så många saker? Jag älskar dagarna innan julafton och det är tråkigt att de snart är slut!
   Ikväll ska jag ta en tur in till Göteborg med Hannah och äntligen se den nya Twilight-filmen! Jag har längtat i alldeles för många veckor. Och ja. Jag ska ha popcorn, även om jag får betala typ tusen gånger deras rätta värde!
   Imorgon ska jag göra någonting roligt. Tandläkaren. Men eftersom det är jul borde jag intå få ha några hål. Det är ingen christmas-feeling med att ha hål i tänderna. Så det tänker jag inte ha.
   Efter tandläkaren bär det av till Borås för alla i min familj måste panikshoppa några julklappar. Jag har varit ganska händig i år, så jag behöver inte köpa så många. Det tycker jag är kul.
   Och nu ska jag gå ut och ta en promenad. När jag har fått på mig alla kläder osm behövs i det här vädret kommer jag att se ut som en pingvin. Från nordpolen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0