Här får du en puss och här får du en kram och nu blir allting bra

Inte för att jag jättegärna VILL vara negativ (men så blir det ofta ändå i dessa dagar), men jag känner på mig att det kommer bli en pissvecka. För det enda som är värre än att vara nere, är att vara nere och sjuk samtidigt. Blir dubbelt liksom. Men det är inte det mest pissiga, Det mest pissiga är att jag inte har någon alvedon, inte en endaste, har letat igenom mitt rum så noggrant att det nästan ser ut som en inbrottstjuv varit där. Haha, jag borde kanske bara stanna inne i rummet hela veckan och stänga av mobilen, så människorna i min närhet kommer levande undan.

Ja, jag tycker synd om mig själv och jag vet att jag gnäller, men det är bara bara menat för mig själv :) Jag klagar till mig själv, för jag svarar alltid det som jag behöver höra! Till skillnad om man klagar till andra människor, som kan få för sig att säga de mest hjärtlösasaker. Till exempel: "Ryck upp dig" eller "Sluta klaga!".
Så, vad jag vill säga till mig själv är:Åh, varför kan inte allt vara bra nu när det är vår? Kan inte deppigheterna hålla sig till hösten och vintern och regndagar?? Och kan inte förkyldningarna också hålla sig dit, eller åtminstone vänta tills någon annan vecka? VAAAAAAAAAAAAAAARFÖR???
Och vad jag tänker svara är: Stackars dig, Lisa. Stackars stackars dig. Här får du en puss och här får du en kram och nu blir allting bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0