här ska inte smältas

Har varit busy dom senaste dagarna. På lördag (herregud, det ät ju imorgon!) har vi Öppet Hus hela dagen, så vi har fixat massa inför det. Hängt upp massa grejer vi har gjort/skrivit/fotat och gjort fint och så. Känner kanske inte att jag har gjort mest av alla, eftersom jag tillbringade EN HEL DAG med att försöka skriva ut ett nytt exemplar av min minibok. Efter mycket väntan på hjälp, strul med indesign och skrivaren fick jag ut boken lite över fyra - och det blev pissdåligt. Jag insåg att det berodde på att jag inte skrivit ut den senaste PERFEKTA versionen. Jag hade letat igenom hela min mapp och hittade bara en version, så jag antog att det var den senaste. Det var det inte. Senare på kvällen hittade jag den perfekta versionen på min mapps papperskorg. vet inte hur den hamnat där. Iallafall gick den att återställa, men det var ju redan ganska försent. Fick ringa mormor och be henne ta med sitt exemplar hit på lördag. För mormor ska komma imorgon och hälsa på :) Det ska bli väldigt trevligt!
Och när jag inte hängt i estethuset har jag suttit i datasalen och försökt skriva på projektet. Det gick typ hur dåligt som helst tills igårkväll. Då blev det plötsligt bra :) Jag skulle ha kunnat dansa av kyssas av glädje. så nu har jag nästan skrivit färdigt en novell. Nu ska jag bara börja fundera på nästa... Får skylle mig själv som valde ett novellprojekt. Jaja.
Så ja, har varit en ganska jobbig vecka (förkyldning, trötthet, stress, aprilväder, skrivkramp, telefontjafs, dramatik/bråk i klassen). Suck ja. Vill bli pigg och ha riktigt vårväder. Alltså varmt, ingen snö på morgonen. Och att alla är snälla och glada. Speciellt jag!

Och seriöst, undrar vart världen är på väg när någon skriver ett recept på chokladbollar, där det står att man ska SMÄLTA smöret, och lägger ut det på nätet! Kände meddelade för killen i klassen som skulle baka chokladbollar (för andra gången i livet) till Öppet Hus. Men dom blev visst okej till slut :) Men iallafall, vilken överambitiös konstig människa skriver att man ska SMÄLTA smöret?? Det är chokladbollar herregud.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0