Jag tänker

Sitter i datasalen på Sörängen igen efter ett helt påsklov hemma. Som vanligt ville jag inte alls åka hemifrån igår, men nu känns det bra att vara här :) Kan bero på solen, att allt blir mycket roligare när det är vår. Eller att jag har insett att det bara är en och en halv månad kvar tills avslutningen! Det känns helt sjukt att börja diskutera avslutningen och att flytta hem igen. Kom ju nästan nyss hit och ett år skulle kännas som hundra evigheter. Det gör det ju inte. Jag fattar inte hur det redan kan vara sklut snart.

Iallafall, hade ett jättebra lov :) Gjorde inget speciellt, men hade inte tråkigt en enda dag, knappt en enda minut. Fixade en del i lägenheten (jag bestämde hur jag ville ha det och morfar skruvade upp) och köpte massa grejer på Baldershage i Alingsås (älskar!!) och på Jysk. Kände mig väldigt vuxen när jag köpte gardiner och trasmatta och sånna grejer. Och faktiskt börjar det bli riktigt fint däruppe :) Jag är överseende med dom gröna köksluckorna och kraterhålen i väggarna. Det är okej. 
   Har nästan inte suttit någonting vid internet på lovet, det är ganska ovanligt. Fast jag kan inte säga att jag inte suttit vid datorn, för det har jag! återupptäckte nämligen The Sims 2, och fastnade totalt. Det är ju så kul! Tur att jag har andra i familjen som också vill spela, annars hade det säkert blivit många fler timmar per dag än två.
   Träffade Hannah och Niklas en kväll, och det var väldigt trevligt! Tröttnar aldrig på att prata om högstadietiden. Och Niklas var god nog att berätta lite skvaller från Vårgårda, det var uppskattat! Haha, mina känslor för vårgårda nuförtiden är någon slags hatkärlek och nostalgi. Jag har många bra minnen därifrån, men som vanligt tänker jag mer på dom dåliga. Nej, jag är glad och tacksam att högstadiet och gymnasiet är över, så jag slipper vara där varje dag. Och jag är så himla glad att jag bor på landet, det har jag upptäckt under det här året. 

Men ja, nu sitter jag i Nässjö och tänker på hur sjukt det är att jag inte gör det om två månader.
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0