en sån grå dag

Jag är ensam nere i huset. Det är en sån grå dag, en sån man åtminstone behöver ett par sovande katter som sällskap. Så därför övergav jag min ensamma lägenhet.
   Ja, dagen började ju sådär men en från ingenstans exploderande förkyldning och en krasslig morfar som fick åka till akuten. Och förutom det, plusgrader, grått dis och slaskig snö. 
   Det enda lite komiska med dagen (fast det egentligen är hemskt!) är m in krypande känsla av att jag gick i sömnen inatt. Att jag gick upp ur sängen, ut genom dörren och nerför trappan och genom nästa dörr in i kyrkan. Sen gick jag genom korridoren till kapprummet och ställde mig vid fönstret och tittade på familjenshus på andra sidan vägen en stund. Eftersom jag bara hade trosor på mig så hoppas jag verkligen att det bara var en dröm! Haha, helt knäppt annars. Antagligen kommer jag inte få veta om det bara vdröm eller om jag verkligen gick ner i kyrkan!  

Det är iallafall mysigt att vara i huset alldeles själv. Just nu ser jag på Leilas Jul, så lyxigt att få zappa igenom alla tevekanlerna själv! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0