i väntan på att nagellacket ska torka

Jag dör snart av kissnödighet! Varför ska jag bli kissnödig precis efter att jag har målat naglarna? Åhh jag måste bara hålla mig i några minuter till! Tänk på något annat!

Jag sitter i min lägenhet. Med julgranen och mina nya dvd-boxar som sällskap. Tänker på alla som är ute och festar nu ikväll och önskar någonstans att jag var en mer "normal" 20-åring. Jag känner mig tusen år äldre än den Lisa som såg fram emot att festa. Som inte hellre stänger in sig i en lägenhet. Eller snarare i sig själv. Men whatever.
  Julen har både varit som vanligt (kusiner, mat, leka fyra-man-i-soffan, kalle anka, gröt, julklappar, svenssons svenssons, knäck, midnattsandakt), och mycket tommare. Men flera gånger tyckte jag att jag såg morfar sitta på en stol bredvid mormor när vi satt framför teven och såg på "Karl-Bertil Jonssons jul". Precis som jag ser honom i trädgården genom mitt fönster i köket. Jag ser det väl för att jag vill. Jag vill bara att morfar ska finnas.
  Jag tröttnar aldrig på julklappar, blir som ett barn igen! Blir så glad för allting också! Haha, jag är nog världens lättaste att köpa present till. Bara det är rosa så blir jag överlycklig!
  Den här dagen har tillbringats hos mormor med massa mat och nya sällskapsspel. Rooligt :) Och imorgon, annandagen, blir det alingsås hela dagen.

Okej. Nu har nagellacket torkat, halleluja!
Sen ska jag gå och sova, bara för att göra tvärtemot alla andra 20-åringar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0