jag tror det aldrig blir vår

Jag tror det aldrig blir vår igen. Det känns hopplöst att jag redan tänker så, och december är inte ens slut än. Och just nu känns det ganska troligt att vintern kommer bli precis lika lång som förra. Alltså kommer snön ligga kvar tills mitten av mars och jag kommer antingen bli psykiskt sjuk eller väldigt tjock.

Dagarna mellan jul och nyår är så trötta. Som en enda lång gäspning, typ. Jag ligger i soffan och ser på julklapps-dvd:er och äter clementiner och julgodis. Det finns massa kvar.

Och på fredag är det nyår igen. För två år sen var jag sjuk, förra året fanns inget roligt att hitta på, och i år känner jag inte för att göra något överhuvudtaget. Så bra, då slipper jag bli besviken.

Japp. Min syn på världen är lite mörk just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0