Whine-time.

Okej: whine-time.
Jag är verkligen så trött på vintern!!! Vill ha vår och fågelkvitter och sol. Helt plötsligt idag började jag bara hata vintern. Eller ja, inte helt plötsligt precis. Det var när jag såg mig själv i spegeln. Vintern är verkligen inte bra för mitt utseende - jag är blek och glåmig, håret är gråfärgat, mina läppar är spruckna och såriga och mitt ansikte är torrare än öknen, typ. Måste använda minst en halv tub ansiktskräm varenda morgon. Och som ett resultat av vinterdeppigheten och det ökade kaksuget, känner jag mig som en kandidat till 500-kilos kliniken. Nej, jag känner mig faktiskt inte speciellt vacker. Och dessutom jag är så himla trött på kylan och snön. Snön var fin i julas, nu är den ful. Jag vill ha på mig vårkläder, och vårskor och vår-allting. Bli solbränd (så mkt jag kan bli) och ha på mig mina vita klänningar.
   Det känns väldigt avlägset!!

Men jag har iallafall haft en trevlig dag i borås today, men mamma, mormor och jobbiga lillasyster :) Fyndat på second hand och utförsäljning på Vero Moda. Ätit massa thaimat och en hel semla! Så great dag :) och snart kommer Magnus hit, för att direkt sätta seg och se på OS. Det tänker inte jag. Seriöst, jag hatar OS. Har jag sagt det förut? Iallafall så har jag bestämt att nästa gång det är OS, tar vi en paus i förhållandet. Han får ha kvalitetstid med OS och jag med mig själv, kanske med Desperate housewifes och Dr Quinn. Tycker jag är en jättebra idé.

Jaja. Nu sitter jag här och är alldeles flötig i ansiktet. Har smörjt in mig med olivolja. Om inte det får min hy lika len som en bebisrumpa så vet jag inte vad jag tar mig till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0