Precis vad jag vill

Nu sitter jag i Nässjö igen. Efter en fruktansvärd söndagskväll (jag har aldrig känt mig så ensam och övergiven som när mamma åkte hem utan mig) så känns det helt okej nu. Det är fint här, ser faktiskt lite ut som Bullerbyn. Malin och jag var ute och gick en lång promenad i elljusspåret, det var hur skönt som helst! Jag hoppas att snön ligger kvar ett tag till. Sen kan det få bli vår med en gång!

 Det är egentligen ganska skönt att vara här. Allting är så lugn, fast tiden går förstås snabbt iallafall. Men eftersom jag varken har min familj eller pojkvän här, så får jag vara så himla självisk hela tiden! Göra precis vad jag känner för, när jag vill det (när jag inte har lektioner eller massa skrivuppgifter). Jag har till exempel tid att läsa igen och varvar mellan "Borta med Vinden" och "Twilight"-böckerna.

Än så länge så går det ganska bra med mina nyårslöften - använda tandtråd varje kväll och inte tvätta håret oftare än var tredje dag. Jag ser faktiskt fram emot att tvätta håret imorgon! Om jag gör det varje gång, så är det definitivt värt att inte tvätta håret lika ofta.

Men just nu kan jag inte göra precis vad jag vill. Jag måste verkligen börja skriva på dikten vi har i uppgift. Det ska bli very interesting och se vad det blir! Haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0