Till och med jullovet har ett slut


Tre veckor har gått alldeles för snabbt och imorgon åker jag tillbaka till Nässjö. Mina känslor för det är lite mixed up. Det ska bli asroligt att träffa alla vänner, komma tillbaka till mitt mysiga rum och göra något kreativt igen. MEN DET SKA INTE bli kul att åka hemifrån. Det är väl dumt. När jag nästan är vuxen och snart bör flytta hemifrån (och för tillfället har gjort det), då uptäcker jag hur otroligt mycket jag älskar mitt hus och den här lilla Knutby-byn (nej, inga har blivit mördade än, men andra likheter finns). Jag börjar nästan gråta vid tanken på at tjag kanske flyttar hemifrån forever om ett år eller två.

Men det är framtida bekymmer och man ska ju leva i nuet. Och nu tänker jag försöka boka flygbiljetter till Barcelonaresan (så typiskt att jag har haft tre veckor på mig och gör det sista kvällen) och sen ska jag sätta mig i soffan och se på den senaste Harry Potter-filmen och njuta av tanken att om JAG hade fått bestämma hade den filmen blivit mycket mycket bättre.

Fast lite vill jag nog flytta hemifrån, för jag insåg precis att jag satt och funderade på hur otroligt fint det komemr bli när jag får inreda som jag vill!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0