allting som börjar på O.

Nej, jag har inte tröttnat på sommarlov än. Meningen "jag har tråkigt" har nog inte (vad jag minns) trillat ur min mun än. Jag kan fortfarande göra ingenting ett tag till. Haha, och det är ju bäst det. För det kan ju hända att jag jag kommer få göra ingentin ända till september. Så det vore förskräckligt om jag hade tröttnat redan. Just nu behöver jag ingenting annat än verandan, några böcker och tidningar och mitt snabbkaffe. Och Skärgårdsdoktorn och femte säsongen av Dr Quinn (hurra, den kom idag!). Det är typ allt jag behöver. Hm, jag hoppas att jag är lika lättroad när jag blir 65 och ska gå i pension... 

Och på fredag är det midsommarafton. Igen. Det är då-måste-man-hitta-på-något-speciellt-högtiden väldigt ofta, tycker jag. Och seriöst, midsommar är ju nästan den värsta, fast den borde vara bäst eftersom det är sommar. Men det är ju ALDRIG sommar! Midsommar betyder att det regnar och är kallt. Har man lust att göra något då? Och jag har aldrig fattat grejen med att åka till kusten, sätta upp ett tält och supa sig sönder hela natten tillsammans med massa myggor. Yes, jag har nog alltid varit väldigt o-tonårig. Det bästa var när jag var barn, och vi alltid firade midsommar i Dalarna. Varenda år. Det var nog roligast, egentligen. Man var bara så glad att man fick glass och jordgubbar.

Åh, jag känner att mitt liv är väldigt ointressant just nu :) Hur var det, "allting som börjar på O?" :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0