Jag gillar solen och fåglarna

Jag älskar våren, väldigt mycket älskar. När solen skiner, vill säga. Och det gjorde den idsg! Dubbelt så bra att det är tisdag och bara gick halvdag (okej, vi har egen skrivtid på eftermiddagen, men vem skriver då egentligen?). Så jag ställde ut min rosa fåtölj på balkongen och tillbringade hela eftermiddagen ute och läste. Men nej, jag är inte så lat som det låter, gick faktiskt en timmes promenad också. Gick ner till stan och runt sjön, kollade på fåglarna, blev nästan jagad av en skolklass och omsprungen av en joggare tre gånger. Jag gillar Nässjös sjö, om man nu kan kalla den sjö. Är mer en väldigt stor damm, kanske konstgjort bara för fåglarnas skull? Vet inte. Iallafall så tycker jag det är så mysigt med fåglar, kan titta på dom hur mycekt som helst! Lever väl kvar sen jag var liten och fick följa med mormor till stan och mata fråglarna i Nolhaga. Kanske. På tal om min förtjusning för fåglar, så kan ju ingen vara lyckligare än jag över att det har flyttat in två änder har flyttat in på Sörängen! Yes, utanför mitt hus har all den föredetta snön bildat en damm/vattenpöl och där har ett andpar flyttat in! Hur cute som helst, det första jag gjorde vara att mata dom med knäckebröd. Vilken lycka, haha. Jag hoppas att dom stannar för alltid, men så blir det väl inte. Någon gång när solen skiner lite mer rinner ju vattnet undan. Suck ja.

Nu sitter jag nere i Gläntan och väntar på att House ska börja. Har redan kollar på Halv Åtta Hos Mig. Känner att en lång tevekväll är just vad jag behöver efter en dag med sol och massa böcker. Jag tycker man blir lite konstig i hjärnan av att läsa en halv roman på en dag. Men läste iallafall ut "Det Målade Huset", så jag slipper släpa med mig dne hem på tordag. Det var en riktigt bra bok, har inte läst ngt av John Grisham förut. Är bara så glad att få läsa ngt annat än "Lolita" och "Darling River".

Nu ska jag gå och titta meigi spegeln. Har låtit håret självtorka, så jag har i ngen aning om hur jag ser ut. Förskräcklig, antagligen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0