Längtar hem, längtar till våren

Jag har hemlängtan, jättemycket hemlängtan. Känns som dagarna är dubbelt så långa bara för att jag längtar så mycket till nästa torsdag, till påsklovet. Längtar efter famlijen, mormor, katterna, mitt hus, verandan, allting. Och massa efter Magnus. Jag blir pissed när dagarna känns så långa, för om dom hade varit korta hade det inte känts lika hopplöst! Får väl lägga upp delmål, småsaker att längta efter. Nu längtar jag till exempel till lunchen, det ska bli supergott med köttfärssoppa. Känns precis som rätt mat idag. Efter det kan jag längta till fikat, sen till "Halv åtta hos mig" kanske. Hmm. Upptäckte att allt jag längtar efter har med mat att göra... Hm, jag får nog längta till "House" istället. Jaja. Någon gång blir det väl nästa torsdag I guess :) Och det är iallafall bättre att längta än att sakna.
  
Nu har jag inga nära-döden-känslor längre. All is från vårat tak har ramlat ner. Det var lite scary när det låg stora isblock nedanför trappan till Björkängen (där jag bor). Jag menar, tänk om isen ramlat ner när någon gick där?? Det gör ju folk ganska ofta. Då hade den någon blivit mosad med en gång! Scary. Igår eftermiddag var det bara lite is kvar, men såklart precis över trappan. Kände mig tvungen att springa uppför trappan varenda gång jag skulle in. Det gjorde alla andra också. Men nu verkar faran vara över  :)

Hurra, idag såg jag snödroppar! Vilket vårtecken, typ nästan det första. Vill inte ha regnvårväder som idag. vill ha sol-och-fågelkvitter-vårväder :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0