och flygplanet krashade inte!

Jag kom hem till Sverige i fredags alldeles okraschad. Det är sant, inga av flygplanen störtade en enda gång. Jag är inte död eller fast på en Lost-ö. Min första flygresa gick faktiskt mycket bättre än väntat. Okej, jag var ganska freakig i måndags på Arlanda och jag var tvungen att ha på mig mina solglasögon i starten. Känner mig mycket tryggare med solglasögon på. Knäppt, jag vet. Iallafall, när vi väl hade lyft så var dethelt okej, när jag inte tänkte på det så var jag inte ens höjdrädd elelr hade lust att hoppa ner. Nej, allt var var väldigt bra :) Men jag plågades verkligen när vi landade, jag trodde mina öron skulle dö!
   Och Barcelona var great :) Shit vilken lycka att komma ut och känna värme! Ingen snö, inga minusgrader, blå himmel, palmer. Och det var bra väder alla fyra dagarna. Kunde gå i bara skinnjacka och ibland bled till och med det för varmt! Och både jag, Malin och Zara brände sig näsan! Haha, det var kul.
   Vandrarhemmet vi bodde bo var okej. Lite "vandrarhemsunkigt" med knarrande hårda sängar, brist på toalettpapper, suspekta handukar i hörnen, ingen diskborste, halvofräsch dusch. Men helt okej var det :) var trevligt att dela rum med tjejerna i klassen, jag tycker det är kul att se hur folk är när dom sover! Haha, humor.
   På dagarna hade vi en gemensam aktivitet. Vi gick på La Rambla, gick till en park och ner till havet, åkte ypp på berget och gick på nationalmuseét. Vi gick MASSA! enligt Malins stegräknare över en mil varje dag. När man går så långt vaje dag så hjälper det inte vilka skor man än har på sig, nästan alla fick ont i fötterna och skoskav. Jag fick en supersizeblåsa under stortån. jag lovar, det var inte trevligt när den sprack. 
   Och självklart har jag shoppat en del, finns ju hur många Zara-butiker som heslt i Barcelona. Det var väldigt trevligt :) Zara kände nog sig hemma!
   Så det var en väldigt trevlig vecka :) Kul att umgås lite intimare med klassen, inte bara i klassrummet och med papper och penna i handen. Hände många roliga saker, orkar inte ens räkna upp allt.
   Men liksom. Borta bra men Hemma bäst. Faktiskt. Det var skönt att komma hem till Sverige igen, hem till det vanliga och youghurten. Jag saknade min youghurt ( i Spanien verkar dom inte ha osötad!). Och fullkornsbröd! Usch, vill aldrig äta vitt bröd till frukost igen. Nej nej. Längtar verkligen ihjäl med till frukosten imorgon.

Och nu börjar jag räkna dagarna till påsklovet. Längtar hem-hem.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0