Tankar om min puckade höjdkräck

Idag är en tråkig dag. Kanske för att solen inte skiner, det är molnigt och grått. Solen gör så mycket faktiskt, blir mycket gladare och piggare. 
   Det går bra med mina morgonpromenader iallafall, har kommit upp alla tre morgonar :) Det är värt det, för jag känner mig duktig hela dagen sen!
   Är inte alls nervös för måndagen än, borde vara det. Jag är rädd att all nervositet och panikångest kommer när jag sitter på planet. Tänk om det blir som när jag åkte Uppskjutet på Liseberg, när jag ångrade mig och ville gå av tre sekunder innan. Och trodde att jag skulle dö och bad till gud och jungfru maria av skräck. Usch! Måste verjkligen lära mig lugnande djupandning och kanske ska jag ta med mig en papperspåse till planet? Att andas i, menar jag. Jag har ju aldrig flygit förut, men jag tror att jag kommer tycka det är scary, pga min höjdskräck. Eller egentligen är det inte höjdskräck, utan skräck för känslan av hur det skulle kännas om jag hoppade och föll! Den där kittlingen i magen, känner den på riktigt när jag tänker på det. Usch! Och hallå, hur puckat är det inte att ha tvångstankar om hur det skulle kännas att hoppa från höga höjder? Haha, helt puckat.

Men nu är det lunch. Tomatsoppa med nudlar och äpplekaka med vaniljsås till efterätt. Hmm, hoppas handtaget på kaffemuggen sitter kvar i dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0