bara svammel inuti

Fel tjej vann Jakten på Julia, mitt humör i botten. Utan varken Malin eller Zara känns fest bara fel. Så jag sitter i datasalen och gömmer mig en stund. Men nej, tänker kila ner till Gläntan snart, kanske.

Har varit en härlig dag. Det har varit så varmt, helt underbart. Solat på balkongen, ätit glassbåt i skuggan. Läst obegripliga texter. Övergick snabbt till En prinsessas dagbok. Soliga dagar är som gjorda för lättlästa böcker, bort med allt komplicerat och felstavat och hej-kom-och-hjälp-mig-grammatik och g:n som inte ska vara där.
Så typiskt. Det är först när tiden nästan är slut man inser hur mycket som inte gjorts. Povade en ny väg i elljusspåret idag. Den var jättefin. Varför vågade jag inte gå in på den i höstas? För att det var skogen. Men seriöst. Så jobbigt att inse hur bra allting är nu. Om två veckor har jag flyttat hem.
Tänk om de varit för ett år sen.


Jag har bara svammel inuti mig just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0