jag är en boknörd

En till händelselös och vääääldigt lat dag. Inte lika varmt som igår, och osnällt väder. Gick ut på en promenad, som vanligt, och när jag hade en kilometer kvar hem, så började det såklart ösregna. Jag blev våt, genomblöt faktiskt och tyckte ganska synd om mig själv.

Jag gillar när lättlästa böcker får en att vilja läsa en andra böcker, mer "jobbiga". Det var tack vare Twilight-serien jag slutligen läste Svindlande Höjder (och det är ju en bok man nästan måste läsa). Och i En prinsessas Dagbok som jag har läst ett tag började dom tjata om Jane Eyre, så den började jag läsa om idag! Fast den är ju egentligen inte jobbig, utan en av mina favoriter. Jag älskar ju gamla engelska böcker!
Yes. Jag är en boknörd.

Förresten, kvällen igår blev till slut väldigt trevlig :) Har väl fått ngt snart-slutar-skolan-syndrom, för plötsligt tycker jag dubbelt så mycket om alla människor här. Fullt mer kärlek i hela kroppen typ! Så stannade till halv två, och det är länge för att vara mig. Extra plus till kvällen, för jag hittade mitt saknade örtsalt nere i gläntan! :)

Ikväll ska jag se på Wallander och äta upp min choklad. Teven nere i Gläntan blev ju stulen i veckan, så nu finns bara en "riktig" teve, och den verkar vara reserverad för sport... Men som tur är finns det en teve i ett hörn av lilla datasalen. Kanalerna är inte inprogrammerade, så man måste leta reda på dom varje gång man ska kolla. Vuxenpoäng att jag klarade det själv ikväll! Jag är nog inte så värst oteknisk, bara van vid at ha en pappa och en morfar som fixar allt tekniskt. Men jag menar, M hade aldrig klarat av det jag nyss gjorde :P  
 
Så jag väntar på att klockan ska bli nio och tittar på Leila bakar :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0