Öh sommar!

Idag är det sommar! Även om vädret är lite konstigt, regnade precis en skvätt.
Jag unnar mig en lat dag. Har bara slappat på balkongen (solat) och druckit kaffe. Tog till och med bussen hem från nässjö, tyckte att det var för varmt för att gå två och en halv kilometer uppförsbacke med en ica-kasse. Dessutom gick jag ett varv runt sjön innan jag handlade, ville se om det kommit någtra ankbebisar. Och det hade det! Såg några iallafall, pyttesmå kanadagäss och några ännu mindre svarta saker. Nästa vecka har det säkert kommit massa fler. Ja, jag älskar ankbebisar! Dom är nästan lika söta som kattungar.

Har förresten haft två jättebra dagar i stockholm! Trodde knappt det var sant när vi kom dit i onsdagsförmiddag. Tjugofem grader och sol! Sommar! Kom från ett jättedimmigt nässjö, så det var som att komma till ett annat land. Var på två studiebesök, Aftonbladet och ett bokförslag. Intressant, ja. Teaterbesöket, födelsedagskalaset, var mindre bra. Men bra exempel på vad som händer när en publik (eller läsare) får för lite information! Så, det var iallafall en bra erfarenhet, även om det var trååkigt :P
Frukosten igårmorse, på Lilla caféet på söder, var nog det bästa. Sommarmorgon, uteservering, världens godaste te och kladdkakemuffins till efterrätt. Det saknar jag hemma! :P
Och igår eftermiddag gick vi (malin, zara, jag) omkring i stan och shoppade. Eller, Malin och Zara shoppade. Jag följde mest efter och led av trötthet och skoskav. Verkligen inte på shoppinghumör! Nejnej. Men det var ganska trevligt iallafall.

Helgen kommer bli väldigt ointressant, tror jag. Om det är sol kommer jag sitta på balkongen och läsa klasskompisarnas projekttexter. Kanske gå en promenad, definitivt äta en kaka. Se på finalen av Jakten på Julia, äta choklad. Kund einte ebstämam mig i affären, så jag köpte både Marabou digestive och polka :):)

Nu måste jag ringa mamma och fråga hur man tvättar converseskor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0