Sista-veckan-depp, eftermiddag i stan och kaffeångest.

Den allra sista helgen (om man inte räknar förmiddagen nästa lördag, då mamma kommer och hämtar mig). Det känns sorgligt och deprimerande och en hel del ångestframkallande. Förstår det aldrig, vart tog året vägen?? Det var vinter för typ två veckor sen, nu är det sommar. Kan älta det hur länge som helst. För jag förstår inte. 
Så jag har börjat göra allting med mycket mer... kärlek, vördnad? Haha. Tänker iallafall på hur lyxigt det är med frukostbuffé varje morgon, och dessutom två mål mat till. Jag lär ju sakna det resten av livet! Och alla människor, seriöst, känns som jag precis insett hur mycket jag gillar alla. Nästan. Och elljusspåret, att bara kunna gå bakom huset och så finns det hur många vägar som helst. Och helgerna, när alla (förutom jag) bara är helt döda på förmiddagen och sen dyker alla upp på kvällen, nere i Gläntan (eller gjorde, nu är ju typ allting snott därnere). Och såklart lektionerna, skrivtiden, lärarne och klasskompisarna. Usch, jag börjar snart gråta. Det är en vecka för tidigt, borde försöka vara glad ända tills dess! Annars blir det bara piss nästa vecka.


Jaja. Piggade upp mig genom att gå ner till stan. Gick runt sjön och puttinuttade mig över alla söta fågelbebisar! Japp, jag älskar dom. Sen gick jag till Hemmakväll och köpte massa av mitt favortigodis. På Ica köpte jag en för stor burk potatissallad, men om jag inte ätit upp allt får Tomas resten. Han har ju varit min slaskgris under året. Så himla bra. Sen blev det en sväng till Systemet innan jag tog bussen hem. Som sagt, en riktig lyxdag i stan :P


Jag måste bara gnälla lite över vädret. Klarblå himmel varje morgon, men till förmiddagsfikat är det molnigt igen. Åh, jag blir så sur över sånt. Det vädret det är på morgonen ska det vara hela dagen, tycker jag. För jag ställer in mig efter vädret, och om det ändras hamnar mitt psyke ur fas. Liksom. Jag blir förvirrad, och på dåligt humör. Det är såklart värst om det går från sol till regn. Så klart.


Och imorgon ska jag åka på våran lärare Marias bröllop! Det ska bli väldigt trevligt, speciellt att få ha på mig min nya rosa klänning. Nej, men jag gillar bröllop och Maria är en sån härlig person :) Det är också så att jag, Malin, Zara, Karin och Anna ska hjälpa till lite. Hälla upp och fylla på kaffe och lite sånt. Hmm, är lite nervös för jag fick en vision om hur jag häller upp kaffe till en bröllopsklädd gäst och locket på termosen (eller vad man kallar det) lossnar! Och kaffet bara väller ut över gästen och den (förmodade) vita duken. Usch, jag får inte tänka på det, jag får gåshud. Jag får helt enkelt se till att kolla hur termosen fungerar!


Så. Nu väntar jag på att klockan ska bli fem, för då är det tacos! Hurra! :):)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0