sista måndagen

Sista helgen och sista måndagen är slut.
Och helgen blev väldigt bra :) I fredagskväll blev det först lite häng+vin på balkongen i biblioteket (varför har vi inte hängt där förut, liksom?) och sen såg jag (nej, inte ensam) på Avatar uppe i globalarnas. Very trevligt, och filmen var helt olkej bra.
Och så i lördags, Marias bröllop! Så roligt att få ta på mig min nya rosa klänning :) Vi åkte vid halv två och var hemma åtta, så det blev en lång dag. Innan vigseln kokade vi kaffe (det var inte så lätt!) och la upp bullar och kakor och sånt. Och när brudparet och alla andra hade gått, fick vi ställa oss att diska, städa och ställa iordning allt. Men vi var ju några stycken, så det gick ganska snabbt. Och det var värt det, för vi fick ju ta med oss massa tårta hem och dessutom fyra cocktailglas :) När vi kom hem tittade jag både på ESC och Forrest Gump. Ja, jag fick springa mellan datasalen och globalarnas :P
Och igår var det ju fint väder, så då solade jag på balkongen hela förmiddagen! Och sen blev det tårtkalas nere i Gläntan med alla folk vi hittade, och så till sist filmkväll med Grease :)
Så ja, en jättebra helg. Usch, kommer sakna det så mycket.
Och idag var det sista skoldagen. "Skoldagen" - hade författarbesök, fixade med antoligin och såg på Hästmannen. Inte så jobbigt.

Åh, det var bara så sorgligt att få höra (se på facebook) att Tångahallen i vårgårda brunnit ner! Och att den antagligen är anlagd. Känns bara så himla onödigt och jag hoppas verkligen att de vet vilka de skyldiga är. Man blir ju bara så deprimerad av sånt här.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0