det som måste in i min hjärna

Jag ligger i soffan och ser på Sagan Om Ringen. Dom halshugger orcher.
I min, eller med min, ensamhet har jag firat att den första tentan är gjort och också att två veckor av jag-kan-ingenting-ångest och bara plugg och ingen tid för bara mig är över. Egengjort pizza, popcorn´med smör, ananas, choklad. så har jag firat. Screw människor som firar genom att typ "gå en extra lång promenad i höstluften" eller "äta mumsiga fullkornsmackor med hummus". Jag har också gått en promenad idag, och jag gillar hummus, speciellt den sorten med jordnötssmör i. Men jag firar iallafall med popcorn och choklad. Det kommer jag fortsätta med.
Jag ska fortsätta fira hela helgen. Inte öppna en enda lärabok. Förutom kanske "Människokroppen" som jag köpte idag för chockerande 730 kronor. Det verkar vara en bra och, om man jämför med mina andra, intressant bok. men ändå. Jag tänker på alla klänningar jag hade kunnat köpa för så mycket pengar... Det vore så skönt att bara kunna prioritera  oh lägga pengar på det utanpå. Inte på det som måste in i min hjärna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0