vackraste dag

Idag har det varit världens vackraste dag! Tror faktiskt en sån här vinterdag är finare än alla somrars. Inte ett moln, jättestark sol och rimfrost på träden. Och massa ljus! Jag kom hem vid halv ett, gick en promenad och kände hur min gladhet steg med typ 100 grader, fast det var 10 minus ute. Det blir väl så när både ljus och sol inte har visat sig dom senaste veckorna. Iallafall, jag blev lite kärare i allting.

Sen verkar allt förstås lite bättre för att jag inte ska till Borås förrän nästa fredag! Förutom den här fredagen då, men då ska jag bara julhandla med mamma och syster, se det räknas inte! Det var hundra evigheter sen jag åkte till borås just for fun och shoppade.

Och imorgon är det 1 december! Det betyder att jag ska se på Mysteriet på Greveholm, Trolltiden och utvalda avsnitt av Sunse Jul! Det är dom tre bästa julkalendrarna tycker jag.

Men inte för att jag kommer ha semester och julmys hela den här veckan henna. Nejnej, jag ska plugga massa, helst varenda dag. Om cellen, nervsystemet, sinnene, hormoner och vad var det mer?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0