Jag behöver en rumpslickande katt

Jag önskar jag vore lite mer som Hermione i "Harry potter" eller bara som vilken plugghäst som helst.
Det kanske skulle vara bra om jag fick ett stort IG på tentan nästa vecka, så jag inser att jag måste plugga lite mer som än så här.
   Jag funderar också på om jag har en släng eller variant av ADHD. Jag vet att det inte är något att skoja om. Men det är helt omöjligt för mig att koncentrara mig på att plugga i mer än 45 minuter. Sen börjar tankarna vandra och jag distraheras av klockans tickande eller av katten som ligger och slickar sig i rumpan. Då ger jag upp och går och sätter mig vid teven eller läser tidningen istället.
   Det går iallafall bättre att läsa när jag lämnar min lägenhet och går de ungefär 80 metrarna till mitt barndomshem. Det är mycket mer pluggatmosfär vid köksbordet hemma, för där har jag ju iallafall pluggat i tretton år tidigare. I min lägenhet är det bara ta-det-lugnt-atmosfär. Och så blir jag galen av att det är så tyst och tomt, jag behöver åtminstone en rumpslickande katt för att hålla mig lugn. Tror jag.
   Plus att en unik variant av ADHD skulle förklara vissa andra egenskaper hos mig. Haha. 
   Men iallafall. Inför pluggveckan nästa vecka måste jag lägga upp ett schema eller något. Bajs.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0