after-sun-mat

Det bara känns hur mycket sol och vitaminer som lagrats i mig idag! Syster Maja och jag tillbringade förmiddagen nere vid sjön, och förstås tog vi bullar och ballerinakex med oss. Sen låg vi bara och slappade och doppade oss lite då och då. Det var mycket mer folk vid sjön än vanligt eftersom tre traktorer dragandes på kreaturskärror kom lastade med scouter från lägret. Tydligen var det de norrändska scouternas tur att bada idag... Iallafall, kel när det ör mycket folk, men ännu roligare när dom åkte och det blev lite mer som vanligt!

Eftermiddagen fick jag ensam, Maja åkte till jobbet och resten var i Borås och handlade. Så fick min tid med mina böcker på verandan, firade lite extra genom att baka en mini-rabarberpaj till kaffet.

Och så fixade jag godaste maten ikväll! Efter ev solig dag ska det vara något salt tycker jag, så det blev gratinerat pitabröd med tomat, basilika och getost med schwardswaldskinka till. Jag gillar när det är lätt och går fort, pitabrödet är världens enklaste plus superdupergott. Bara ta ett bröd, skära tomat i skivor, krydda på lite krydda, lägga på skivad getost och så in i ugnen ett par minuter!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0