borta är jag

Idag har jag städat ut allting ur mitt gamla rum nere i huset. Skönt att ha dte gjort, så jag inte har två ställen att städa när jag börjar flytta om ett par veckor. Dessutom är syster Lotta ganska ivirg att överta mitt rum. Så nu tömdes garderoben på gamla skabbiga kläder, böckerna i hyllan packades ner och prydnadssaker virades in a tidningpapper. Alla tavlor, mina speglar och fotoalbumen packades ner i en resväska. Sen körde vi alla lådor och min tomma rosa bokhylla till mormor, där de får stå i källaren innan de skeppas vidare till västra bodarna.
Mitt rum är borta, allting som är jag är borta. Nu ekar det i rummet, precis som det gjorde när jag var tio år och det var nybyggt. Det känns okej.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0