Första skoldagen!

Ja jesus så tiden går, känns som jag inte varit borta alls i från föreläsningssalarna. Ingen såndär härlig mjukstart heller, som man hade när man gick i grundskolan. Lite "Vad har du gjort på sommarlovet?" och sammarbetsövningar på skolgården. Inget fixande med bänkar eller skåp. Nej, bara rakt in i smeten igen! "Hoppa på tåget med en gång", som våran föreläsare i klinisk medicin sa idag. Pluggtåget, menade han. Han tyckte vi skulle sätta oss hemma på kammaren och plugga omedelbart när vi kom hem i eftermiddag. Kammaren! Förstår inte, nästan alla våra föreläsare har använt uttrycket "... när ni sitter hemma på eran kammare", så nu börjar alla typ gapskratta när det ordet dyker upp. Knäppt. Någon slags högskolejargong, öh?

Nejvars. Nu ska jag logga in på min bank och kolla vad jag fått i studiemedel. Så jag har ett litet hum på lördag efter tentan, för då ska jag gå och shoppa! Det är min belöning efter veckor med jobb och plugg och flytt och inget roligt. Men nu ska jag köpa kläder, oj vad jag ska!

Måste skynda mig, för solen skiner en stund ser det ut som, så jag ska ta en solskenspromenad :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0