promenad genom sverige

När man har jobbat från sju till fyra och gått fram och tillbaka i kvav inomhusluft på hårda cementgolv, längtar jag efter att gå en lång promenad. Så det gjorde jag. Fick med mig mormor, så gick vi en väg i skogen som ingen av oss riktigt vågar gå ensamma, i skräck för älgar och andra varelser.






Mormor i förväg



 Hittade ett stackars blåbär, det är not good av dom i år, tyvärr.



En av mina högsta drömmar är nog att bo i en liten stuga i skogen. Som det här, avskilt fast man ser andra hus och så nära att man kan cykla över allt. Jag bara längtar när jag ser ett sånt här. Att bo för nära en väg,att inte kunna gå i underkläder i trädgården blir min stora sorg i livet.

 På grund av det här fölet tog jag och moror säkert en tio minuters gåpaus, var ju tvungen att stanna och gulla lite. Det här är riktiga hästar tycker jag, inget trams. Man vill ju bara gosa!

 
 
Mormor fastslog att det är något fel på dom här solrosorna. Dom vänder sig från solen istället för mot, som dom tydligen ska. Jag vet ingenting om sånt.
Iallafall, efter kvällens promenad har jag fått kraft att jobba 7 -16 imorgon med. Tror jag,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0