släng skiten i lådorna

Det var det det. Allt kånkande och bärande och flyttande dom två senaste dagarna har gett mig träningsvärk i ryggen! Kan knappt böja mig. Oh, är det så här det kommer kännas att bli gammal?
En sak har jag iallafall bestämt. När jag har väl har flyttat till Västra Bodarna hem till M, så tänker jag inte flytta på mig mer. Aldrig mer. Inte när det är så här jobbigt att flytta! Tänka sig att jag har så förjordat mycket grejer, jag som bara är 20 och en ensam person! Ändå blev det ungefär tusenmiljoner flyttlådor. Och jag har insett en sak. Jag är inte en organiserad flyttare. Jag är inte som mamma. Jag skyller på min ålder, jag är ung och ny och har inga erfarenhet av sånt här. Min filosofi var ungefär släng i skiten i lådorna! Allting ganska huller om buller, en salig blandning liksom. Fast jag var ändå så klok att jag la alla viktiga saker i en väska. Typ plånbok, nycklar, bankdosa, pass med mera. Poäng till mig!
Iallafall så tog det i princip hela dagen igår att packa ner, köra bort 100 meter till mormor, bära ut och packa upp igen. Massa lådor med grejer jag inte behöver just nu står i mormors källare tillsammans med mina få möbler. Och nästan lika mycket står i mamma och pappas förråd. Jesuz.
Och idag har jag börjat städa: diska, damma, torka, skrubba. Jag har dammsugit alla lister och hörn, dammat bakom teven och rensat duschbrunnen. Imorgon blir det torka golv, tvätta fönster och en last finish på allting. Mamma och mormor ska hjälpa mig. Yes, det krävs tre generationer kvinnor för att flyttstäda. Jag säger det, tack och lov och vad jag är tacksam för att min familj har hjälpt mig.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0