att vara nyduschad

Det är så skönt att vara nyduschad. Speciellt efter en varm, svettig dag. Idag slutade jag jobba vid tre, en ganska konstig tid tycker jag. Är ju en dötimme mellan två och tre, så då kan man ju lika gärna slita två med resten (förutom dom som sliutar fyra då). Iallafall. Kom hem och tog en sen siesta på verandan, åt nat hos mormor och fick låna hennes gamla solstol från sjuttiotalet. Somnade till en stund i solen. Inte så bra, kom så konstiga drömmar.

Sen gick mormor och jag upp till Sällerhög och tittade. Däruppe brukar det vanligtvis vara en vanlig gård med hagar och åkrar, men just nu befinner sig massa scouter från olika stället i sverige där och alla åkrar är fulla med tält istället. Och alla lagårdsbyggnader har förvandlats till matsal, café, kyrka, handelsbod och sjukstuga. Alla är välkomna att hälsa på och fika och vara me dpå lägerbål. Så jag och mormor passade på att hälsa på min lilebror som var där med Asklanda-Ornungas patrull. Jag är lite orolig att hann inte byter kalsonger, men jag var snäll och frågade inte när hans kompisar hörde på. Nej, det var trevligt att få lite scoutstämning, var ju flera år sen jag själv var med på ett. Men jag är ganska nöjd med att bara hälsa på, trivs ganska bra att kunna duscha när jag vill och sova i en säng. Har väl blivit gammal I guess!  

Nu borde jag väl torka håret och så gå och lägga mig. Börjar jobba imorgon vid sju igen. Men så skönt, bara till två. Då ska jag försöka åka till alingsås och klippa håret någonstans, var oacceptabelt längesen. April till och med. Så hoppas nästan att det blir molnign imorgon, är så tråkigt att jobba och gå i stan i sånt här fint väder. Men på onsdag får det gärna bli fint, för då tänka sig, är jag ledig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0