balanserar julmaten

Julen är slut igen! Firar det genom att se på medium och äta färdigköpt köttfärspaj med massa grönsaker. Julmat innehåller inte speciellt mycket råa grönsaker faktiskt, så nu måste jag kompensera. Jag behöver även balansera upp allt sockerintag med några nävar naturchips! Det är helt nödvändigt.

Jag har såklart haft en väldigt bra jul. Var mysigt att vara hemma, dagarna gick alldeles för fort.
Och oj vad mycket julklappar jag fick! Berodde nog på en kombination av att jag önskat mig mest billiga grejer plus att det är lätt att köpa presenter till nån som precis flyttat hemifrån och saknar massa prylar. Men nu har jag minsann en brödrost, en mixer och en rosa hushållsvåg. Dessutom jordnötssmör, marmelad och nutella att ha på det rostade brödet! Och i temat rosa även en ny väckarklocka och en äggklocka. Livet blir bara bättre och bättre!

Igår på juldagen var vi hos min mormor och åt massa mat, och idag var vi hos Magnus mormor och åt massa mat! Det är det julen handlar om, antar jag, äta massa mat.
Imorgon ska jag åka in en sväng till Alingsås och leta nyårsklänning. Good luck.


Min egna fina julgran!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0