det märks när kvinnan varit borta en dag

Alltså. Har varit hemma en dag två helger i rad nu, och båda dagarna råkar det vara storm och regn. Längtade verkligen efter att gå en lång promenad hemma, men så blev det inte, igen. Så tråkigt väder.
Men jaja, hade trevligt iallafall, och igårkväll gick jag ju en mysig promenad vid halvtio och då var det faktiskt månsken. Jag såg till och med tre stjärnfall!
Imorse var mamma, mormor och jag en sväng på Hjulet (köpte ett till par spetsgardiner och en hatthylla!) och resten av dagen tillbringade jag med att fika lussebulle och pepparkakor, gosa och pussa på kattungarna, titta på massa roliga inspelade teveprogram och läsa alla mammas tidningar. Hämtade kraft inför nästa vecka, för den kommer bli intensiv och jobbig. Undviker att tänka på det.

Imorgon fyller Magnus år. Så jag får väl börja dagen med att baka scones till frukost. Sen blir det lite firande på dagen. Också bra för att skingra tankarna!
Men nej, nu ska jag plocka lite här hemma. Det märks när kvinnan varit borta en dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0