förlåten alla sina synder

Så skönt, har fått köpt alla julklappar utom två idag! Så nu kan jag slappna av lite på den fronten. Köper dom sista på fredag, tror jag.

Men annars slappnar jag inte av. Kollade in schemat efter jul, och jag ville bara lägga mig ner och gråta. Börjar med omexamination i kliniska färdigheter och seminarie 2. Och veckan efter är den tenta. Alltså: jag kommer få tillbringa mina lediga dagar med att plugga. Inget slappande på jullovet inte.
Dessutom borde jag just nu plugga infr teorin. Men jag orkar inte! Imorgon. Imorgon.
Istället för att lägga mig ner och gråta började jag klippa till gardiner. Ska sy nya till verandan, de som hänger där nu är gröna och alldeles anskrämliga. Så köpte ett par spetsgardiner på Hjulet häromveckan som jag ska sy om till kappor. Lycka till Lisa!

Magnus kom nyss hem från McDonalds och hade med sig en McFlurry med chokladsås och krossade pepparkakor. Han blev genast förlåten alla sina synder, samtidigt som jag kände ett djupt förakt mot honom. Glass. Med chokladsås och pepparkakor. Det är att sjunka lågt när det handlar om att göra en kvinna glad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0