första brända knäcken och mitt fina kakeldekor

I eftermiddag har jag gjort min första egna, brända sats knäck. Men den blev bara sådär lagom bränd, lite vuxensmak tycker jag! Tillsatte en skvätt vatten så att den inte blev så hård. Knäcken håler på att stelna nu, så ska provsmaka senare.

Förresten så har jag gjort så fint i köket! Passade på häromkvällen när M inte var hemma och satte upp kakeldekoren jag köpte på Ikea. Jag tror att män i allmänhet inte förstår sig på kakeldekor. Med tanke på att jag har haft dom liggande på köksbänken i ett par veckor nu, utan att M en enda gång frågat vad det är eller protesterat. Skyll sig själv då, tycker jag. Dessutom är jag av den konservativa åsikten att JAG ska ha mest bestämmanderätt i köket. Typ.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0