hej snuva!

Åh suck. Jag hade planerat att detta skulle bli en dag i pluggets tecken... Men det iblev det icke.
Igåreftermiddag drabbade en förkyldning mig. Jag säger drabbade, för seriöst, den bara kom pang bom till mig. Så jag sov dåligt inatt (you know hur äcklig man blir i halsen och täpt i näsan) och hade ingen direkt ork eler inspiration att plugga. Dessutom ringde mormor och undrade om jag ville komma in till stan och äta med henne. Det ville jag ju, allt för att slippa laga mat själv idag. Och så känns det bra att göra mormor glad, såklart!
Så vi åt buffé på Delideli i stan, asgott. Massa grönsaker, marinerad kyckling och revbensspjäll, lax med mera.
Så gick jag till Kicks och köpte ögonskuggor och hårserum och till apoteket och laddade upp med nässpray och alvedon. Jag ska ju till ett typ slott (typ=inga torn) i helgen och fira nyår med Magnus familj. Då vill jag ju inte sitta och hänga läpp med förkyldningsymtom inte. Nej tack.

Så ikväll ska jag gosa ner mig i soffan med raggsockar och pappersnäsdukar och några liter varm dryck. Jag är väldigt sugen att se på Förnuft och känsla som jag klickade hem från Ginza häromdagen. Men jag vet inte, Jane Austen-filmer kräver en viss stämning runt omkring mig, tycker jag. Och där gör sig inte en pojkvän som spelar fotbollsspel på datorn...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0