Jag vill ha snö

Igår åkte jag hem över dagen. Magnus skulle ändå vara borta nästan hela dagen, och jag var bjuden på eftermiddagsfika hos Hannah i Kvinnestad. Så det passade bra att åka hem en sväng samtidigt!
När jag vaknade här i Vb igår var det lite vitt på marken. Bara som puder, men jag blev iallafall glad! Men när jag klev av tåget i vårgårda var det massa snö! Åtminstone knarrade det under skorna och det låg snö på taken och träden. Jag blev så glad, det är så fint med snö. Iallafall efter den här långa gråa december.
Väl hemma tog jag med mig mormor med mig ut på en promenad i snön.





Jag önskar att det kommer lika mycket snö till Vb, och så kan den stanna i en månad eller så. Tackar gärna nej till en likadan vinter som dom två senaste åren. Men lite vill jag ha!

Efter middagen hjälpte Lotta mig och sy gardiner Vilket samarbete, hon sydde och jag klippte och nålade. Fick klart tre kappor, men behövs nog iallafall två till. Suck.
Sen hade jag en trevlig eftermiddag hos Hannah med massa gott fika! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0