Traditionella jag

Har varit hemma även denna helg. I lördags åt vi födelsedagsmiddag hos mormor, och på söndagen stannade jag kvar för att se på luciatåg - och gå ut och gå. Tänka sig, igår var det fint väder så jag kunde gå promenad utan att med böjd rygg stirra ner i asfalten. Gick upp till ornunga kyrka och ner till sjön. Det var säkert en månad sen jag gick dom vägarna, men det känns inte så.
Jag hoppas att jag aldrig blir så vuxen och tråkig att jag låter bli att trampa på frusna vattenpölar. För det är ju nästan det roligaste som finns! Och igår var min lycka gjord, det fanns hur många isiga vattenpölar som helst! Hurra!




Men vissa pölar var så fina att jag inte kunde med att trampa sönder dom.



Åt middag hos mormor, och eftermiddagen tillbringade jag nere med familjen. Jag sydde ett överdrag till en lampskärm, och hjälpte till med pepparkakshuset. Ju fulare desto vackrare, tycker jag nog.



Och såklart känns det lika tråkigt varje gång jag åker hem och vet att det dröjer innan jag får pussa och krama dom här igen! Längtar till Nisse flýttar hem till mig :) Nisse, det är dne spräckliga.

Och vid sex såg jag på luciatåget i ornunga kyrka. Det var jättefint, även jag saknade dom "traditionella" sångerna. Jag är väl lite sån av mig, traditionell.
Efteråt kom Magnus och hämtade mig, men först åt vi kvällsmat hos mormor. Mysigt.
Men det var mysigt att komma hem hit också :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0