första januari

januari.
januari har aldrig varit min favoritmånad. den känns som måndag, en enda 31 dagar lång måndag. allt blir dammigt, julgranen, julgodiset, julklapparna, jullovet, luften, allting. januari 2011 började med plusgrader och slask som tog bort hela den fina vintern. nej, jag gillar inte januari.

Jag tillbringade nyårsafton hemma med familjen och Magnus och hade en väldigt trevlig kväll :) Åt massa mat - tacopaj, marängsviss, godis, chips - och spelade "Rita&gissa" i flera timmar och såg på Stig-Helmer på skidsemester. Raketer uppe vid Ornunga kyrka vid tolv. Så det var bra allting :)

Det finns inte så mycket att säga om begravningen i torsdags. Det var det sorgligaste och jobbigaste jag varit med om. Och ändå var det så fint. Det hade varit fint om det inte var min morfar. Jag önskar hjärnan kunde ha lättare för att fatta. För varje morgon har jag glömt bort det, och kommer ihåg det. Så jag hatar att vakna.

Ja, jag måste bara få ur mig allt det deppiga :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0