lever genom andra

Jag blir alltid så sur när jag inser att jag har slösat bort en kväll på en tråkig film. Och jag är inte sån som kan stänga av en film mitt i, jag måste se hur den slutar. Det är ju för det mesta slutet som avgör om det är en bra film eller inte, tycker jag iallafall. Så jag kanske borde hålla ig till filmer jag redan sett, dvdboxar och alla Jane Austen-filmerna. Åhhh, när mamma var på "Hjulet" i lördags köpte hon en vhs-samlinmed alla Jane austen-filmerna plus Jane Eyre och en till. Så jag vet ju vad jag ska se på i någon månad framöver :):) just nu ser jag på "Persuasion". Jag måste säga att filmkonsten har förbättras sen 60-talet, den nya versionen med en blond mr Wentworth är bättre.

Idag tog jag tag i saken och städade undan julgranen. Det var till och med ännu tråkigare än att klä den. Och nu känns det väldigt tomt utan den, har ju haft framme den nästan en månad!
Jag tvättade faktiskt golven idag med! Det är bra med att bo ensam, ingen vet hur lån tid det går mellan jag städar, haha.

Och nu ska jag krypa ner i sängen och läsa twilight. Jag blir så ledsen varje gång Bella inte väljer Jacob. Det är tur att det finns böcker och filmer. Mitt eget liv är väldigt tråkigt dessa tider. Så jag lever genom andra, påhittade människor. Det är great.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0