tur att jag hade min matkasse

Idag för att komma hem ifrån Borås fick jag åka över Vårgårda och vänta på bussen som går hem till mig på landet. Det var lite segt, för mamma skulle egentligen hämtat mig vid korsningen vid ett, men fick inte upp bilen för våran halkiga backe så därför fick jag åka vidare till vga. Så jag hade alltså inte planerat det genom att ta med mig ngt extra att äta, och jag var superhungrig och dessutom typ uttorkad eftersom jag glömt min vattenflaska hemma på diskbänken. Och jag blir sån när jag är överhungrig, jag köper inte ngt, utan väntar tills jag kommer hem och får riktig mat. Det känns mer heroiskt. Men iallafall, när jag gått av bussen och blivit av med åksjukan så var det ganska trevligt att vara i Vårgårda. Är inte där ofta nuförtiden. Jag passade på att fylla på mitt busskort på pressbyrån (som iförsig inte heter pressbyrån längre) och sen stod valet mellan Biblioteket eller Hemköp. Som tur var slapp jag välja, för jag kom på att lånekortet låg hemma. Så jag gick till Hemköpt och handlade lyxmat - frukt, frysta hallon, avokado, keso, solrosfrön... Det är lyxmat nuförtiden ja. Och vid frukten hade dom till och med smakprov på apelsin! hallelujah, jag tog flera bitar och mitt blodsocker steg väl lite grann iallafall.
Sen gick jag tillbaka till stationen och satte mig och väntade på bussen och kände mig nostalgisk. En stund innan två började folk komma. Tiden kunde ha vridits tillbaka tre år - om jag inte hade haft en egen matkasse med mig ofc. Smutsig snö, småkillar i fristadjackor och alldels för mkt häng, en kurrande mage... Och shit vad jag började skratta när jag tittade upp och såg att mittemot min busskur stod samma tjej som brukade stå där för två år sen och se sur ut. Hon såg sur ut nu också. Jag undrar hur många år den människan har fått gå om! Haha, de var kul iallafall.
Sen kom bussen, sist såklart, och jag njöt nästan av resan hem på alldeles för små grusvägar för bussar. Det var tur att jag hade min matkasse, annars hade det känts för sorgligt oförändrat.

Det var min eftermiddag. När jag kom hem åt jag alldeles för snabbt och för mycket kyckling och pommes frites med ketchup. Så gott! Sen kom Magnus och vi såg på Tuppen, så himla rolig film. Och imorgon är jag ledig :):)


Och idag har det gått en månad. Eller ett år, en minut. Ibland tror jag fortfarande att det är ett skämt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0