för att jag inte gillar dieter

Jag tycker verkligen det är så ledsamt med dieter och lyssna på människor som håller på med det. Det är inte bara väldigt tråkigt, jag känner mig också så ohälsosam och fet när jag hör/läser om det. Jag kommer ihåg när jag hade praktik på ett äldreboende och på varenda rast var det bara massa tjat om damernas pulver och soppor, och när jag hade med mig kakor på min sista dag där var det nästan ingen som tog, för det var ju typ 11 points! Och nu min syster som har börjat med LCHF, det är verkligen deprimerande att höra på vad allting innehåller och att det och det är så och så onyttigt.
Jag försöker äta ganska bra. Jag vill inte ha "skräpmat" och helst inte vitt bröd och pasta, jag dricker inte cocacola, försöker att inte småäta och drar ner på kolhydraterna. Men jag skulle verkligen inte orka att hålla en diet, att ha förbjudna saker att äta. Jag vill ha en kaka ibland (ganska ofta) och göra popcorn med smör på helgerna, äta mormors potatismos och pålägg MED BRÖD under. Kan man lieksom inte bara försöka äta okej eller bra utan att säga FÖRBJUDET?
Nej, roligare kan man ju ha i livet. Så yes way, ikväll ska jag göra popcorn :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0