för att slippa plugga

okej, för att slippa plugga gör jag ett sånt här nyårsgrejs. en vecka för sent, men whattafuck.

2010
gjorde du något som du aldrig gjort förut?
höm, något måste jag väl gjort. jag fyllde 20, flyttade tvärsöver vägen till en egen lägenhet, började på högskola, förlorade min morfar. Och just det! jag flög flygplan och åkte utomlands för the first time :) Och vill aldrig göra om det.
vilka länder besökte du? spanien!
är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? well, den sista halvan har jag sakat malin och zara!! men jag vet inte om jag saknar ngt jag kan få i år.
har du kysst någon du inte skulle vilja träffa igen? haha, ja massa gånger! minst en gång i veckan skriker jag till pojkvän magnus att jag aldrig vill se röken av honom igen. typ.
vem har fått lyssna på dina bekymmer? hmm, förutom väggarna i min lägenhet? jesusbarnet kanske.
vem har sett dig gråta? haha. magnus, hela min familj, ulrika i min klass mitt på kungsgatan i Borås. plus typ 70 personer i en kyrka.
har någon saknat dig? det tror jag absolut, minst hela sörängen! :P
vad har varit roligast? nästan hela första halvåret på sörängen var roligt, nu när jag tänker tillbaka.
bästa känslan? godkänt på tentan i vårdvetenskap?
sämsta känslan? ont i hjärtat
vem har skickat finast sms? magnus säkert
vem har sagt finast saker? säkert magnus
vilken känd person kommer du förknippa året med? öhh... kanske daniel. alltså victoria b:s nya man. och det är bara för att han har varit på bild hela tiden.
årets förebilder? snälla människor. typ mormor, jesus, mostern i David Copperfield.
blev du kär i år? haha.
hur många förhållanden? ett. In real life, alltså.
bästa boken du läste i år? jag läser typ 52 böcker per år, så jag vet ej. men antagligen twilight-serien :)
vem saknade du? malin och zara. morfar
vad var din största framgång 2010? jag har ju börjat läsa till sjuksköterska. det är bra.
bästa köpet? min fina retro-radio!
vad spenderade du mest pengar på? mat, kurslitteratur
vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? o holy night, love until you bleed
var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? nej
favoritprogram på tv? true blood, desperate housewifes
vad gjorde du på din födelsedag 2010? jag var i nässjö och vaknade av väckarklockan och inte av familjen som som och sjöng. Lite sorgligt. Sen stod jag i bara trosor och gjorde mig iordning när det knackar på min dörr. "Vänta, una minuta!" skriker jag och drar på mig det som ligger närmast - min urtvättade gamla snobbenpyjamas. Och utanför i korridoren står Malin och Tomas och börjar sjunga för mig! Det var verkligen inte vackert precis, men Oooo så glad jag blev! Och presenter fick jag! :):) Så dagen blev genast mindre sorgligt. Sen fyllda Karin i klassen 35 år samma dag som jag fyllde 20, så på tiorasten satt vi med klassen och fikade, lärar-maria hade bakat chokladmuffins för den stora dagens skull! Och senare på dagen fick jag veta att mamma hade fixat så att jag skulle få bo i min lägenhet när jag kom hem till sommaren. Det var en bra dag, nästan böästa födelsedagen ever :):)
hur skulle du beskriva din stil år 2010? klädstil? tights. Livsstil? Exil.
den bästa nya personen du träffade? det är alla folk (som jag pratat med) i SSK07! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0