1.9

Första september ska jag ha lämnat lägenheten. städad, ren och obebodd. Tillbaks med dom gröna gardinerna och fram med dom hemska skruvhålen i väggarna. Allt mig ska bort.
Blev lite gråtfärdig när jag fick beskedet, nästan så jag hoppades att ungdomsledarkandidaten skulle säga nej. Så dumt egentligen, jag visste och vet ju att jag inte kommer bo här i all framtid. För i framtiden, ganska snart till och med, är det meningen att jag ska bli sambo. Eller, vi ska bli sambo och jag ska flytta fyra mil bort. Hemifrån. 
Så jag ska bara vara ledsen en liten stund. Och lite ledsen måste jag vara, för jag har trivts så bra här. Men när jag är ledsen klar så ska jag börja packa och städa och organisera. Det var lite komiskt, jag stod på ICA och frågade mamma var man kan köpa flyttlådor. Precis . efteråt upptäckte vi några bananlådor som stod i ett hörn med en lapp över: Varsågod, gratis bananlådor. Så lägligt att jag nästan blev glad.

Men det får nog dröja ett litet tag till innan jag börjar packa och greja. Först ska jag bara enjoy att bo ensam!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0