fixing och grejing

Har fixat och grejat mycket idag! Jag började med byrån som jag köpte igår på Hjulet, som jag har gjort om till en tevebänk. Det var lätt fixat, tog bara bort den nedersta lådan och fick pappa att såga till en träskiva att lägga in i stället, som dvd:n kan stå på. Så klädde jag skivan och de två översta lådorna med rosa tapet. Tapeten blev kanske inte lika perfekt som jag ville, men nära nog. Blev snyggt! Måste ta en bild och visa hela världen hur bra jag är :)

I eftermiddag gick cyklade jag iväg och plockade blåbär, hade sett några stycken när jag var ute och gick. Tyvärr var det inte så många i år, och det var synd, för det är så mycket mycket tråkigare att plocka när man måste leta massa. Men tre deciliter blev det nog iallafall!




Och något negativt med att bo ensam är att mat ofta blir för gammal. Alltså inte föööör gammal, men ja, passerar bäst före datum. Den här gången var det mjölken, så jag fick snällt baka scones. Man kan ju alltid ha i frysen, blir nästan lika gott som nybakat om man tinar upp i micro, eller i ugnen till och med om man orkar.




Sådär. Jag har haft tre lediga, sköna och pyssliga dagar hemma, och nu blir det tre dagars jobb. Det blir nog också ganska trevligt :) Förresten, fick min första lön idag, flr dagarna jag gick brevid i juni. Det var kul i typ en minut, för dom pengarna försvinner snabbt igen! Täcker precis kurslitteraturen jag måste ha... Så jag fortsätter vara sparsam till augusti.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0