jag måste kurera mig

Jag ligger i soffan framför teven och nästan njuter av att med gott samvete få ligga här och se på film hela dagen. Jag måste ju, det är min plikt att kurera min förkyldning idag, eftersom jag börjar jobba imorgon. Då är det ganska bra att kunna prata, kommunikaton är viktigt i mitt jobb! Dessutom sa mamma att jag måste ta det lugnt idag, och det regnar, så allting säger att det är helt okej att göra ingenting idag!

Igår va jag på värdshuset med Hannah och Emilia, firade Hannahs 21-årsdag. Det kändes som dom flesta i hela vårgårda var där, så det var trevligt att träffa och prata folk som jag inte sett på jättelänge. Men mina dunkande bihålor, rinnande näsa och att jag nästan tappade rösten drog väl ner mitt partyhumör en del, men jag försökte iallafall dölja det. Alla har väl blandade känslor för stället man vuxit upp och gått i skolan i. Det har jag iallafall. En del är kul att återse, annat vill man bar glömma. Typ.

Men jag orkar inte bry mig om nånting idag. Jag sa bara krypa längre ner under min rosa filt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0