människogråt

Människor. Jag blir så himla förbannad när jag ser på nyheterna, jag fattar ingenting. Undrar hur sånna människor föds, vad som går fel, hur dom är annorlunda. Om alla kan göra något sånt. Om det kan hända här, kanske bara på Hemköp eller något. Hur man vågar gå utanför dörren egentligen. Jag är nog inte den enda som blir arg, förbannad, ledsen och gråtfärdig. Ja, det går inte undvika att det känns mer när det händer i Norge, så nära, nästan hemma, i en miljö man känner igen, av människor man känner igen.

Händelsen påverkade dagen på jobbet på äldreboendet också. En av farbröderna ropade in mig på rummet , han hade radion på. "Hör nu, nu har dom där tyskarna tagit Norge också", sa han upprört, tillbaka i tiden 70 år.
Jag kunde inte förklara att alla nyheterna skapats av en enda människa, inte av några tyskar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0